18 Aralık 2016 Pazar

Şeker Hamurlu 5 Yaş Kurabiye Tarifi

18 Aralık 2016 Pazar
Şeker hamurlu beş yaş kurabiyesi

Çocuklarınızın doğum günü için hazırlayabileceğiniz hem görünüş hemde lezzet olarak güzel bir kurabiye tarifini paylaşmak istiyorum bu gün sizlerle.  Ben bu nefis kurabiyeyi oğlumun beşinci yaş doğum günü için yapmıştım.
Sizde evde çocuklarınıza bu nefis şeker hamurlu kurabiyeyi hazırlayarak onlara küçük süprizler yapabilirsiniz. ...

Burda kalıp olarak ben rakam kalıplardan aldım . Ayrıca üzerine isim yazdım. Bunun içinde ayrica hazır satılan kurabiyeler için üzerine baskı yapılan harfleri aldım.Çok pratik ve kolay oldu yapımı. Her yerde kolaylıkla bulabileceğiniz malzemeler bulanlar. 

Bu şeker hamurlu kurabiyeleri evinizde hazıraldıktan sonra kesinlikle dışardan hazır olanını almassınız. Bu nefis ve eğlenceli Kurabiyeyi hazırlamak isteyenlere şimdiden kolay gelsin...

Beş Yaş Kurabiye Malzemeleri

  • 125 gr.  margarin yada tereyağ 
  • 1 su bardak pudra şekeri 
  • 1 ad.yumurta
  • 3 su bardağı  un
  • 1 çay kaşık ucunda kabartma tozu
  • Beyaz şeker hamuru

Beş Yaş Kurabiye Tarifinin Yapılışı 

Hamur yoğurma kabimiza  tereyağ, yumurta ve pudra şekerini alıyoruz .  Elimizle yavaş yavaş  karıştırıyoruz.  Daha sonra unumuzu ve kabarma tozunu ilave ederek  kulak memesinden biraz sert hamur hazırlıyoruz. Hamurumuzu 1 saat gibi buzdolabında  dinlendiriyoruz. Daha sonra gamurumuzu buzdolaptan çıkartıyoruz.  Elimizle bir parça kopartarak yuvarlıyoruz . Ardından  yağlı kağıt  arasına koyarak merdane ile açıyoruz.  5 (beş) Rakam kalıbıyla kesip yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz.  Bütün  hamuru bu şekilde hazırladıktan sonra  160 derece önceden ısıtılmış fırında  pişiriyoruz. Pişen  kurabiyelerimizi  fırından aldıktan sonra 4-5 saat gibi soğumaya bırakıyoruz. Daha sonra şeker hamurunu yağlı  kağıt arasında açarak  kalıp ile kesiyoruz . Bal ile karıştırdığımız sulu karışımdan kurabiyeye hafiften  fırça ile sürerek  şeker  hamurlarını yapıştırıyoruz. 

Kurabiye malzemeleri ve yapılışı için burayı tıklayınız

  • Doğum Günü Kurabiyesi Nasıl Yapılır? 
  • Şeker Hamurlu Kurabiye Tarifi
  • Rakam Şekilli Kurabiye Tarifi









0Yorum

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. ..

Kolay Tariflerim Copyright © 2019 Tüm Hakları Saklıdır...
Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe